שכר לאורך זמן
15 תרשימים
-
השכר הממוצע במערכת הבריאות גבוה מיתר המערכות, ועולה בקצב הגבוה ביותר.
שכר ממוצע, שירות המדינה, 2008-2017
-
בעשור האחרון השכר לעובד במשרדי הממשלה עלה במונחים ריאליים ב-21% ובמערכת הבריאות הממשלתית ב-31%, בעוד השכר הממוצע במשק עלה ב-11% במהלך תקופה זו. במונחים נומינליים, השכר בשירות המדינה עלה ב-41% לעומת 25% במשק.
שירות המדינה, 2008-2017
-
מתוך כל חמישה עובדים בשירות המדינה שלוש הן נשים, ויחס זה נותר כמעט ללא שינוי בעשור האחרון. עם זאת, בתקופה זו צומצם הפער בין שכר נשים לבין שכר גברים: שכר הנשים כאחוז משכר הגברים עולה בעקביות, מ-79% בשנת 2008 ל-85% בשנת 2017.
משרדי הממשלה, 2008-2017
-
מתוך כל חמישה עובדים בשירות המדינה שלוש הן נשים, ויחס זה נותר כמעט ללא שינוי בעשור האחרון. עם זאת, בתקופה זו צומצם הפער בין שכר נשים לבין שכר גברים: שכר הנשים כאחוז משכר הגברים עולה בעקביות, מ-79% בשנת 2008 ל-85% בשנת 2017.
משרדי הממשלה, 2008-2017
-
בעשור האחרון, שכר הרופאים עלה בשיעור של 59% במונחים נומינליים ו-42% במחירים קבועים. זוהי העלייה הגבוהה ביותר מבין כל הדירוגים במערכת הבריאות.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2008-2017
-
ההתמדה משתלמת. השכר של רופאים עולה באופן משמעותי לאורך השלבים הטבעיים בקריירה.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
הסכם הרופאים ב-2011 יצר שונות בקצב עליית השכר של הרופאים לפי תפקידים. שכרם של המומחים הבכירים עלה בשיעור הגבוה ביותר.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2008-2017
-
בצד מגמת צמצום מספר התורנויות למתמחה, עלה שכר המתמחים נומינלית בעשור האחרון ב-59%.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2008-2017
-
שכר הרופאים עלה משמעותית ובאופן לא שוויוני כתוצאה מהסכם 2011.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2010 מול 2017
-
הסכם האחים והאחיות משנת 2012 והסכמי המסגרת הובילו לעליה של כ-5,000 ש"ח בחודש בשכר החציוני ובמשכורת הממוצעת בצורה שוויונית יחסית.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2010 מול 2017
-
אף על פי שאחוז הנשים במערכת הבריאות גבוה במיוחד ביחס למערכות אחרות בשירות המדינה ובמגזר הציבורי, בשנת 2017 הפער בין שכר הגברים לשכר הנשים עמד על 28% במערכת הבריאות הממשלתית. הפערים נובעים בעיקר מבידול תעסוקתי מובהק במיוחד במערכת הבריאות ומהבדל משמעותי בחלקיות המשרה הממוצעת.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2012-2017
-
הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני בכל הדירוגים קטן. הוותק וההשכלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על שכרם של המורים בישראל.
מערכת החינוך הממשלתית, שכר למשרה מלאה, 2017
-
הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני בכל הדירוגים קטן. הוותק וההשכלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על שכרם של המורים בישראל.
היחס בין שכר העשירון העליון לשכר העשירון התחתון, מערכת החינוך הממשלתית, 2017
-
מרכיב הוותק הינו הדומיננטי ביותר בקביעת שכרם של מורים בישראל. פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים משקפים את העובדה ששכר המורים בישראל מושפע באופן קיצוני ממרכיב הוותק. השפעת הוותק כפולה. גם היקף המשרה וגם גובה השכר למשרה מלאה גבוהים משמעותית אצל המורים הוותיקים.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, נתוני שנה"ל 2016-2017
-
פערי השכר המגדריים במערכת החינוך הממשלתית הינם כ-9%. פער זה נובע בעיקרו מאחוז גבוה של גברים לעומת נשים בתפקדי ניהול בעלי שכר גבוה. בשנים האחרונות הנשים מהוות כ-87% אחוזים מעובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית.
מערכת החינוך הממשלתית, 2011-2017