פערים מגדריים
19 תרשימים
-
בשנת 2017, פערי השכר בין גברים לנשים במערכות שירות המדינה נעו בין 9% ל-28%, ואילו בכלל המשק הפער היה 31%.
שכר ממוצע לעובד, שירות המדינה, 2017
-
נשים עובדות בממוצע כ-7 שעות נוספות פחות מגברים.
משרדי הממשלה, 2017 *
-
בעשור החיים שמתאפיין בילדים צעירים בבית (בין הגילאים 34 ל-45), מספר השעות הנוספות של עובדים ועובדות יורד ולאחר מכן עולה חזרה בצורה הדרגתית עד לגיל הפרישה.
משרדי הממשלה, 2017
-
מתוך כל חמישה עובדים בשירות המדינה שלוש הן נשים, ויחס זה נותר כמעט ללא שינוי בעשור האחרון. עם זאת, בתקופה זו צומצם הפער בין שכר נשים לבין שכר גברים: שכר הנשים כאחוז משכר הגברים עולה בעקביות, מ-79% בשנת 2008 ל-85% בשנת 2017.
משרדי הממשלה, 2008-2017
-
מתוך כל חמישה עובדים בשירות המדינה שלוש הן נשים, ויחס זה נותר כמעט ללא שינוי בעשור האחרון. עם זאת, בתקופה זו צומצם הפער בין שכר נשים לבין שכר גברים: שכר הנשים כאחוז משכר הגברים עולה בעקביות, מ-79% בשנת 2008 ל-85% בשנת 2017.
משרדי הממשלה, 2008-2017
-
עיקר מקור הפער בשכר בין גברים לנשים במשרדי הממשלה הוא ברכיבי שכר יסוד ועבודה נוספת. הסיבה לכך היא שגברים נוטים לאייש באחוזים גבוהים יותר דירוגים ודרגות המתאפיינים בשכר שעתי גבוה. בנוסף לכך, מספר השעות הנוספות גבוה יותר אצל גברים בהשוואה לנשים.
שכר ממוצע לעובד, משרדי הממשלה, 2017
-
בהתבוננות על הדירוגים, ניתן לראות שבמרביתם קיימים פערי שכר לא מבוטלים בין גברים לנשים.
פערי שכר בין גברים לנשים בחישוב לפי שכר ממוצע לעובד, משרדי הממשלה, 2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים.
משרדי הממשלה, 2017
-
אחוז הנשים הבכירות מתוך סך העובדים הבכירים נמוך משמעותית מאחוז הנשים במשרדי הממשלה. עם זאת, קיים מתאם חיובי בין אחוז הנשים במשרד לבין אחוז הנשים הבכירות במשרד.
משרדי הממשלה, 2017
-
ישראל ממוקמת במקום טוב ביחס לשאר מדינות ה-OECD במדד הנשים המכהנות בתפקידים בכירים.
הממשלה המרכזית, נתוני 2015
-
אף על פי שאחוז הנשים במערכת הבריאות גבוה במיוחד ביחס למערכות אחרות בשירות המדינה ובמגזר הציבורי, בשנת 2017 הפער בין שכר הגברים לשכר הנשים עמד על 28% במערכת הבריאות הממשלתית. הפערים נובעים בעיקר מבידול תעסוקתי מובהק במיוחד במערכת הבריאות ומהבדל משמעותי בחלקיות המשרה הממוצעת.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2012-2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה של גברים לעומת נשים. נשים לעומת זאת, מועסקות בדירוגים המתאפיינים בשכר נמוך מהממוצע ובחלקיות משרה.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
מרכיב העבודה הנוספת הוא גורם משמעותי לפערי השכר המגדריים. מרכיב העבודה הנוספת מהווה 37% משכר גברים ו-19% משכר הנשים.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
בהתבוננות בין דירוגים, ניתן לראות שבמרבית הדירוגים קיימים פערי שכר בין גברים לנשים.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
פערי השכר המגדריים במערכת החינוך הממשלתית הינם כ-9%. פער זה נובע בעיקרו מאחוז גבוה של גברים לעומת נשים בתפקדי ניהול בעלי שכר גבוה. בשנים האחרונות הנשים מהוות כ-87% אחוזים מעובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית.
מערכת החינוך הממשלתית, 2011-2017
-
שכר היסוד מהווה 79% מהשכר של עובדי ההוראה לעומת 46% במשרדי הממשלה.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, שנה"ל 2016-2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה הדורשים כישורי ניהול, נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים. 7% מעובדי ההוראה הגברים מאיישים משרות של סגנים ומנהלים לעומת 2.6% מעובדות ההוראה הנשים.
מערכת החינוך הממשלתית, שנה"ל 2016-2017
-
פערי השכר בין נשים לגברים במערכת הביטחון עמדו על 21% בממוצע בשנת 2017. הפערים נובעים משוני בין התפקידים אותם מבצעים נשים וגברים בכל אחד מהארגונים.
שכר ממוצע, גופי הביטחון, 2017
-