כמות עובדים
22 תרשימים
-
אוכלוסיית הדוח מונה ארבע מערכות: משרדי הממשלה, מערכת החינוך הממשלתית, מערכת הבריאות הממשלתית ומערכת הביטחון.
נתוני 2017
-
בעשור האחרון חל גידול מצטבר של 18% במספר המשרות במשרדי הממשלה לעומת גידול של 19% באוכלוסייה.
משרדי הממשלה, 2008-2017
-
העובדים בדירוג המינהלי והמח"ר (אקדמאים בהסכם קיבוצי) המיוצגים על ידי ההסתדרות מהווים יותר מ-50% מעובדי משרדי הממשלה. כ-75% מעובדי משרדי הממשלה מועסקים בהסכמים קיבוציים, השאר מועסקים בחוזים מיוחדים.
מספר עובדים מעוגל לפי דירוג, משרדי הממשלה, 2017
-
בשנים האחרונות חל גידול במספר העובדים החדשים שנקלטים לשירות המדינה.
משרדי הממשלה*, 2014-2017
-
מספר הסטודנטים במשרדי הממשלה נמצא במגמת עלייה לאורך העשור האחרון, כך שבשנת 2017 אלו היוו יותר מ-10% מכלל העובדים.
משרדי הממשלה, 2008-2017
-
במשרדי הממשלה הועסקו בשנת 2017 כ-3,700 סטודנטים, 90% מהם סטודנטים לתואר ראשון.
משרדי הממשלה, 2017*
-
המעבר ממבנה מוניציפלי להעסקה ישירה על ידי המשרד לביטחון פנים יצר אחידות ברמות השכר של לוחמי האש החדשים.
הרשות הארצית לכבאות והצלה, נתוני ינואר 2018
-
ישראל היא המדינה היחידה מבין מדגם של כ-20 מדינות מפותחות שלא מתקיימים בה מבחני כשירות תקופתיים לכבאים ותיקים.
הרשות הארצית לכבאות והצלה, נתוני ינואר 2018
-
דירוגים בעלי שכר גבוה נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים.
משרדי הממשלה, 2017
-
אחוז הנשים הבכירות מתוך סך העובדים הבכירים נמוך משמעותית מאחוז הנשים במשרדי הממשלה. עם זאת, קיים מתאם חיובי בין אחוז הנשים במשרד לבין אחוז הנשים הבכירות במשרד.
משרדי הממשלה, 2017
-
בשנים האחרונות, מספר המשרות במערכת הבריאות הממשלתית גדל ב-3% בממוצע לשנה, מול גידול של כ-1.9% לשנה באוכלוסייה בישראל בשנים הללו.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
הרופאים, האחים והאחיות מהווים כ-50% מהעובדים בבתי החולים הממשלתיים. כ-87% מעובדי בתי החולים הממשלתיים מועסקים בהסכמים קיבוציים, השאר מועסקים בחוזים מיוחדים.
מספר עובדים מעוגל לפי דירוג, מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
אף על פי שאחוז הנשים במערכת הבריאות גבוה במיוחד ביחס למערכות אחרות בשירות המדינה ובמגזר הציבורי, בשנת 2017 הפער בין שכר הגברים לשכר הנשים עמד על 28% במערכת הבריאות הממשלתית. הפערים נובעים בעיקר מבידול תעסוקתי מובהק במיוחד במערכת הבריאות ומהבדל משמעותי בחלקיות המשרה הממוצעת.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2012-2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה של גברים לעומת נשים. נשים לעומת זאת, מועסקות בדירוגים המתאפיינים בשכר נמוך מהממוצע ובחלקיות משרה.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
מספר המשרות במערכת החינוך הממשלתית גדל במצטבר ב- 13% בחמשת השנים האחרונות, קרי גידול של 4% בממוצע לשנה.
מערכת החינוך הממשלתית, 2010-2017
-
בשנת הלימודים 2016-2017 השכר הממוצע למשרה מלאה של כלל עובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית עמד על 13,223 ש"ח. שכרם של המנהלים הגיע לכ-23,000 ש"ח בממוצע.
שכר ממוצע לעובד ושכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, 2017
-
פערי השכר המגדריים במערכת החינוך הממשלתית הינם כ-9%. פער זה נובע בעיקרו מאחוז גבוה של גברים לעומת נשים בתפקדי ניהול בעלי שכר גבוה. בשנים האחרונות הנשים מהוות כ-87% אחוזים מעובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית.
מערכת החינוך הממשלתית, 2011-2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה הדורשים כישורי ניהול, נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים. 7% מעובדי ההוראה הגברים מאיישים משרות של סגנים ומנהלים לעומת 2.6% מעובדות ההוראה הנשים.
מערכת החינוך הממשלתית, שנה"ל 2016-2017
-
-