השוואה בין דירוגים
33 תרשימים
-
בשנת 2017, השכר הממוצע במשרדי הממשלה עמד על 16,301 ומשקף עלייה נומינלית של 2.5% לעומת 2016. עליית השכר ניכרת גם בהתבוננות בין הדירוגים.
שכר ממוצע למשרה מלאה, משרדי הממשלה, 2016-2017
-
העובדים בדירוג המינהלי והמח"ר (אקדמאים בהסכם קיבוצי) המיוצגים על ידי ההסתדרות מהווים יותר מ-50% מעובדי משרדי הממשלה. כ-75% מעובדי משרדי הממשלה מועסקים בהסכמים קיבוציים, השאר מועסקים בחוזים מיוחדים.
מספר עובדים מעוגל לפי דירוג, משרדי הממשלה, 2017
-
השכר במשרדי הממשלה מתאפיין במיעוט של ערכים קיצוניים, דבר הבא לידי ביטוי בפער נמוך בין השכר הממוצע לשכר החציוני.
משרדי הממשלה, שכר למשרה מלאה, 2017
-
במשרדי הממשלה, שכר העובדים בעשירון העליון גבוה פי 2.5 משכר העובדים בעשירון התחתון.
שכר העשירון העליון כאחוז משכר העשירון התחתון, משרדי הממשלה, 2017
-
עובדי מדינה נהנים מביטחון תעסוקתי גבוה: הוותק החציוני והממוצע בשירות המדינה גבוה משמעותית מהוותק החציוני במקום העבודה בכלל המשק.
משרדי הממשלה, 2017
-
שכר עובדי רשות המיסים גבוה משמעותית מהשכר בדירוגים המקבילים בשאר משרדי הממשלה.
שכר ממוצע למשרה מלאה, משרדי הממשלה, 2017
-
קיימת שונות גבוהה בכמות ימי המחלה המנוצלים על ידי עובדים. ייתכן שניצול ימי מחלה מהווה אומדן לשחיקה בקרב דירוגים מסוימים.
משרדי הממשלה, 2017
-
עובדים בדירוגים בהם השכר גבוה מנצלים פחות ימי מחלה. נמצא מתאם שלילי מובהק בין גובה השכר לבין כמות ימי המחלה השנתיים המנוצלים.
שכר ממוצע למשרה מלאה לפי דירוג, משרדי הממשלה, 2017
-
בהתבוננות על הדירוגים, ניתן לראות שבמרביתם קיימים פערי שכר לא מבוטלים בין גברים לנשים.
פערי שכר בין גברים לנשים בחישוב לפי שכר ממוצע לעובד, משרדי הממשלה, 2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים.
משרדי הממשלה, 2017
-
אחוז הנשים הבכירות מתוך סך העובדים הבכירים נמוך משמעותית מאחוז הנשים במשרדי הממשלה. עם זאת, קיים מתאם חיובי בין אחוז הנשים במשרד לבין אחוז הנשים הבכירות במשרד.
משרדי הממשלה, 2017
-
עובדים בדירוג הרופאים והאחים ואחיות הם בעלי ההכנסה הממוצעת הגבוהה ביותר במערכת הבריאות.
שכר ממוצע לעובד ושכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
הרופאים, האחים והאחיות מהווים כ-50% מהעובדים בבתי החולים הממשלתיים. כ-87% מעובדי בתי החולים הממשלתיים מועסקים בהסכמים קיבוציים, השאר מועסקים בחוזים מיוחדים.
מספר עובדים מעוגל לפי דירוג, מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
הרופאים, הפיזיותרפיסטים, הפארה-רפואיים והמרפאים בעיסוק מגדילים את השתכרותם במערכת הציבורית באמצעות עבודה בתאגידי הבריאות השונים. עבור הרנטגנאים בבתי החולים הממשלתיים ההשתכרות מעבודה בתאגידים מהווה כרבע משכרם משני המקורות.
שכר לעובד, בתי החולים הממשלתיים ותאגידי הבריאות, 2017
-
כ-70% מהשתכרותם הכוללת של עובדי בתי החולים שמועסקים גם בתאגידי הבריאות מקורו בבית החולים.
-
התמונה המתקבלת מהתפלגות השכר לפי דירוגים במערכת הבריאות מהווה אינדיקטור נוסף לפערי השכר בין עובדים ותיקים לעובדים חדשים.
מערכת הבריאות הממשלתית, שכר למשרה מלאה, 2017
-
פערי השכר בין העשירון העליון לעשירון התחתון במערכת הבריאות גבוהים משמעותית מבשאר המערכות המוצגות בדוח – רופאים בעשירון העליון מרוויחים פי 5 מרופאים בעשירון התחתון.
היחס בין שכר העשירון העליון לשכר העשירון התחתון, בתי חולים ממשלתיים, 2017
-
העובדים במקצועות הטיפוליים מועסקים בממוצע בשיעורי משרה נמוכים בהשוואה לעובדי מדינה במשרדי הממשלה.
מערכת הבריאות הממשלתית, דצמבר 2017
-
בעשור האחרון, שכר הרופאים עלה בשיעור של 59% במונחים נומינליים ו-42% במחירים קבועים. זוהי העלייה הגבוהה ביותר מבין כל הדירוגים במערכת הבריאות.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2008-2017
-
הסכם הרופאים ב-2011 יצר שונות בקצב עליית השכר של הרופאים לפי תפקידים. שכרם של המומחים הבכירים עלה בשיעור הגבוה ביותר.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת הבריאות הממשלתית, 2008-2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה של גברים לעומת נשים. נשים לעומת זאת, מועסקות בדירוגים המתאפיינים בשכר נמוך מהממוצע ובחלקיות משרה.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
בהתבוננות בין דירוגים, ניתן לראות שבמרבית הדירוגים קיימים פערי שכר בין גברים לנשים.
מערכת הבריאות הממשלתית, 2017
-
בשנת הלימודים 2016-2017 השכר הממוצע למשרה מלאה של כלל עובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית עמד על 13,223 ש"ח. שכרם של המנהלים הגיע לכ-23,000 ש"ח בממוצע.
שכר ממוצע לעובד ושכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, 2017
-
הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני בכל הדירוגים קטן. הוותק וההשכלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על שכרם של המורים בישראל.
מערכת החינוך הממשלתית, שכר למשרה מלאה, 2017
-
הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני בכל הדירוגים קטן. הוותק וההשכלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על שכרם של המורים בישראל.
היחס בין שכר העשירון העליון לשכר העשירון התחתון, מערכת החינוך הממשלתית, 2017
-
סגנים ומנהלים עובדים במשרה מלאה, כ-25% מהמורים עובדים פחות מ-0.75 משרה.
מערכת החינוך הממשלתית, דצמבר 2016
-
שעות העבודה של מורים בישראל דומות לשעות העבודה בממוצע ה-OECD בכל שלבי החינוך.
השוואה בינלאומית, נתוני 2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה הדורשים כישורי ניהול, נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים. 7% מעובדי ההוראה הגברים מאיישים משרות של סגנים ומנהלים לעומת 2.6% מעובדות ההוראה הנשים.
מערכת החינוך הממשלתית, שנה"ל 2016-2017
-
בשנת 2017 השכר הממוצע במערכת הביטחון עמד על 16,934 ₪.
שכר ממוצע וחציוני, גופי הביטחון, 2017
-
השכר בדירוג המנהלי ובדירוג המח"ר (אקדמאים) במערכת הביטחון גבוה מהשכר בדירוגים אלו במשרדי הממשלה.
גופי הביטחון, 2017
-
השכר בדירוג המנהלי ובדירוג המח"ר (אקדמאים) במערכת הביטחון גבוה מהשכר בדירוגים אלו במשרדי הממשלה.
גופי הביטחון, 2017
-
חלק ניכר מהמשרתים במערכת הביטחון מקבלים הטבה נוספת שהינה חריגה ביחס ליתר המערכות בשירות המדינה – האפשרות לפרישה מוקדמת בגיל צעיר יחסית.
עובדים שפרשו במהלך שנת 2017
-
פערי השכר בין נשים לגברים במערכת הביטחון עמדו על 21% בממוצע בשנת 2017. הפערים נובעים משוני בין התפקידים אותם מבצעים נשים וגברים בכל אחד מהארגונים.
שכר ממוצע, גופי הביטחון, 2017